zondag 8 maart 2015

aanvulling van Vinnie

Hallokes,

Jeroen is zo'n goede verslaggever, dat ik eigenlijk niet veel aan te vullen heb, buiten mijn eigen ervaringen.

Gisteren was vooral een lange, vermoeiende dag waarbij voor mij de ene na de andere nieuwe ervaring op me afgestormd kwam. Ik had al één keer gevlogen, maar dit was toch iets heel anders.
 De vlucht verliep heel goed en dankzij de persoonlijke videoschermpjes vloog de tijd voorbij. Hierdoor heb ik trouwens twee films kunnen kijken die thuis ook al ne hele tijd op me te lagen wachten :).  Het was ook fijn dat ik aan het raam zat. Het atomium, de kust, maar ook de grens tussen Atlantische oceaan en Canada en gewoonweg de wolken waren indrukwekkend. We werden goed verwend tijdens die vlucht want er werd zeer regelmatig eten en drinken rond gebracht.
Wanneer we in Atlanta aankwamen ( tja ik had heel de tijd zitten denken dat de heenreis over NY ging en de terugvlucht over Atlanta, het bleek dus anders te zijn. Almagoe dat ik Jeroen bij had die alles wel goed wist :p) hadden we ongeveer 2 uur de tijd om onze bagage af te halen en weer in te checken en om die grenscontrole door te geraken. Dit verliep zo vlot dat ik me wederom afvroeg waarom ik me toch  zo druk daarover had gemaakt.
Ook tijdens de tweede vlucht had ik de chance om bij het raampje te kunnen zitten. Deze keer waren de kleurencombinaties van de ondergaande zon die boven de wolken scheen onbeschrijfelijk. Ik heb gewoon megaveel spijt dat ik daar geen foto van genomen heb. ik was zo onder de indruk dat ik er gewoon niet aan gedacht heb.
Na het afhalen van de auto en de omwegen door uitvallende gps zijn we uiteindelijk bij het hotel geraakt. Wat me onderweg opviel zijn de megagrote, felverlichte eettenten en andere winkels die we  tegenkwamen. Dit zou hier normaal zijn, maar ik vraag me af, als dit hier al zo is, wat moet het dan in Las Vegas zijn. Jeroen waarschuwde me al dat we veel te vroeg wakker gingen worden en inderdaad, ik heb enkele keren de uren op de wekker bekeken en me dan nog maar omgedraaid.

Vandaag was alles op het gemak. Rustig ontbijten, om daarna naar de walmart te gaan. Damn, wat is dat een reuzenwinkel. In mijn ogen leek het de Makro maal 2 zonder de meubels. Even onze aankopen int hotel gaan afzetten en daarna richting shoppingcenter. We konden kiezen uit 3 die in de buurt van het nba- stadion lagen, maar wat mij betreft hebben we de verkeerde keuze gemaakt. Het was een soort uit de kluiten gewassen Maasmechelen Village. Mensen die me kennen weten dus dat het niet echt mijn ding was om eens goed te kunnen shoppen.Toch was dit ook wel de moeite om mee te maken want ook hier was alles big bigger bigst. Over big gesproken. Wat voor een grote bakken rijden hier rond. Alleen vandaag heb ik zowaar 6 mustangs gezien :p . Vandaag was ook de primeur voor mij om voor het eerst in mijn leven zelf op de Amerikaanse wegen te rijden en om een live sportwedstrijd bij te wonen.  Beide zijn voor herhaling vatbaar en tja ook al hebben de Boston Celtics verloren, stiekem ben ik toch wel een beetje fan geworden.
 De temperatuur vandaag was gewoonweg ideaal. Ggeen wolkje aan de lucht en een goei 26 graden, met af en toe een klein beetje zeer welkome wind.Hopelijk is dat morgen ook zo

tot gauw
Vinnie








Geen opmerkingen:

Een reactie posten